Naravna zaščita pred sončnimi žarki

Pomanjkanje energije in nenehna utrujenost?
februar 11, 2017
Show all

Naravna zaščita pred sončnimi žarki

Zaščitni faktor nam pove kako dolgo smo lahko na soncu, npr. zaščitni faktor 4 pomeni, da smo na soncu lahko 4x dlje, kot, če zaščitnega faktorja ne bi uporabljali. Vsi paranoično posegajo po sončnih kremah z najvišjim faktorjem, misleč, da bodo varni pred škodljivim vplivom sončnih žarkov. V resnici zadostuje zaščitni faktor 15, ki ga pogosteje nanesemo – pri tem seveda moramo upoštevati tip kože in čas izpostavljanja na soncu.

Naravni zaščitni faktor vsebujejo nekatera rastlinska olja in masla. Mednje sodijo olje grozdnih pečk, avokadovo olje, sezamovo olje in olje jojobe, ki naj bi imela zaščitni faktor 4. Nekoliko višji zaščitni faktor ima karitejevo maso, najmočneje pa nas bosta pred sončnimi žarki ščitila olje pšeničnih kalčkov in malinovih pečk, malinove pečke naj bi imela zaščitni faktor 25-30. Rastlinskim oljem lahko dodamo eterična olja, ki so uspešna v boju proti sončnim žarkom, npr. eterična olja mete, sivke, evkaliptusa in čajevca. Preden gremo na sonce, nikar ne uporabimo eterična olja citrusov, saj so fototoksična in povzročajo opekline ter pigmentacijo. Najvišjo stopnjo fototoksičnosti ima eterično olje bergamotke, zato jo lahko nanašamo samo zvečer.

Olja z visokim zaščitnim faktorjem

Olje iz semen maline (SPF 30 – 50)

Priporočamo ga predvsem za majhne otroke in vse, ki imajo zelo občutljivo kožo (alergije, glivična obolenja, kot tudi za osebe, ki so svetle polti). Se hitro vpije, vsebuje Omega 3 in 6, vitamin E in razne antioksidante. Je popolna izbira za predpripravo za poležavanje na soncu in nego po sončenju. Je odlična rešitev za vse vnetne procese na koži, mozolji, akne, modrice in blaži rdečico. Olje se na kožo nanaša pol ure  pred sončenjem, uporabiti moramo hladno stiskano olje in si ga preliti v stekleno stekleničko.

Olje iz korenčkovih semen (SPF 38 – 40)

Protivnetno esencialno olje iz semen korenčka, z velikim deležem antioksidantov in vitamina A, je prijetnega vonja in sodi med olja, ki kožo na soncu močno zaščitijo. Uporablja se enako kot že prej omenjeno olje iz malinovih semen in poskrbi za lep ten kože.

Olja s srednjim zaščitnim faktorjem

Olje čilskega lešnika (SPF 10 – 30)

Izjemno visoka zaščita pred UVA žarki je prednost olja, ki ga stiskajo iz te vrste lešnika. Olje je lahko, se hitro vpija in je priporočljivo tudi za zelo občutljivo kožo.

Olje pšeničnih kalčkov ( SPF 20)

Normalno, zdravo polt ljudi s svetlo poltjo navadno zaščitimo s faktorjem, ki ga imajo olja, kot je naravno olje iz pšeničnih kalčkov. Nudi izjemno vlažnost in nego kože, saj vsebuje veliko antioksidantov.

Karitejevo maslo ( SPF 6 – 10)

Ne samo olja, tudi naravna masla so odlična izbira za nego kože, kot zaščitno ali negovalno sredstvo. Karitejevo maslo je eden izmed najboljših prijateljev naše kože. Je tud najbolj pogost dodatek v vseh kremah, ki so izdelane iz naravnih sestavin in so namenjene zaščiti kože, ko je ta izpostavljena soncu. Vlaži in neguje ter poveča elastičnost kože, zdravi vnetne procese na koži. Zaščitni faktor, ki ga ima karitejevo maslo je za razliko od olja iz malinovih ali korenčkovih semen nizek in je namenjen vsem, ki imajo temnejšo polt. Uporabo pa zaradi vseh blagodejnih učinkov na kožo priporočajo tudi tistim, ki so že porjaveli.

Kokosovo olje (SPF 4 – 10)

Dragulj kozmetike in visoko cenjen tudi v kuhinji. Olja, ki jih uporabljamo pri kuhanju, se lahko uporabljajo tudi za nego kože. Olje kokosa ima nizek zaščitni faktor in se kot zaščita uporablja glede na pigmentacijo kože. Učinkovit je tudi v boj z glivicami in bakterijami. Uporabljamo ga tudi po sončenju.

Konopljino olje (SPF 6)

Nekatera olja so prepovedana. Tako je tudi z oljem, ki ga pridobivajo iz konoplje. Je izjemno hranljivo, popolno razmerje med Omega 3 in Omega 6, vitamini D in E ter minerali, vse to se skriva v tekočini, ki jo iz konoplje pridobijo v obliki olja.

Ostala olja

Oljčno olje, olje iz sezama, avokada, mandljev in jojobe (SPF 4) na kožo vplivajo negovalno, na soncu pa nudijo nizko zaščito. Hladno stiskano olje iz oliv preprečuje rast in nastanek tumorjev, vsebuje veliko antioksidantov in je odlična podlaga za kombiniranje z drugimi naravnimi sestavinami. Magnezij, vitamin E sta aduta olja pridobljenega iz sezama, odlično nevtralizira proste radikale. Olje jojobe je odlična izbira kožo, ki ima razširjene pore, zelo dobro zadržuje vlago v koži. Sterolin, ki ga najdemo v olju avokada učinkovito deluje na bledenje starostnih peg. Najboljše vlažilno sredstvo pa vsebuje mandljevo olje.

Previdnost pri uporabi naravnih olj ni odveč

Pri uporabi naravnih olj za sončenje bodite vseeno previdni kakšno olje uporabljate. Ker niso vsa olja ustvarjeni enako, se lahko SPF razlikuje, ko je na vaši koži. Določitev natančnega SPF faktorja olja je težka, glede na to, da naravna olja skozi čas in kadar so izpostavljena svetlobi oksidirajo (izgubijo nekaj svojih zdravilnih lastnosti).

Olja, ki jih na soncu ne smemo uporabljati

To so tista olja, ki na soncu postanejo rakotvorna, zato jih uporabljamo za nego kože, ko le ta ni izpostavljena sončnemu obsevanju. Olje šentjanževke, je odlično za nego strij, razširjenih ven, opeklin, revme in vnetij živcev, se pa pod nobenim pogojem ne sme uporabljati na koži, ko je ta izpostavljena soncu. Tudi olja bergamotke, kumine, cimeta, baldrijana, hmelja, koriandra, smreke, bele materine dušice in peteršilja, uporabljamo najmanj 24 ur preden gremo na sonce. Med ta olja štejemo tudi olje grenivke in marelice.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja