Mali Vrtnar

Otroške vrtnarske delavnice – MALI VRTNAR

V sklopu poletnih delavnic CID-a Ptuj vam predstavljamo poučne delavnice, ki otrokom predstavijo svet rastlin, žuželk in vrtnarjenja na zabaven način.

Kdaj? 10:00 – 12:00
Kje? Agrarna posest Zeleno Zdravje, naselje Štuki, Ptuj
Kotizacija: Brezplačno
Mentor: Matjaž Skaza, Aljaž Selinšek

Delavnica zajema celotni cikel rastlinskega življenja in vse kar je z njim povezano: od sajenja semen do spoznavanja rastlin, presajanja sadik zelenjave in zelišč, kompostiranje in vloga deževnikov, hranjenje ptičev in metuljev.

Povezava do poletnih delavnic na spletni strani CID-a: Mali vrtnar 2018

Otroci in vrt

Vrtovi  pomagajo otrokom, da se povežejo z naravo, njihovim okoljem in kar je najpomembnejše, virom svoje hrane. Vrtovi so prostor za otroke, kjer se naučijo novih znanj, utrdijo svojo samozavest, se zabavajo, se naučijo skrbeti za rastline in gradijo spoštovanje do svojega okolja ter izboljšajo svoje zdravje. Hkrati se naučijo praktičnih vrtnarskih veščin, ki trajajo celo življenje. Gojenje rastlin in biti v stiku z naravo je samo po sebi terapija in pogosto zapostavljen, vendar pomemben vidik, ki ga dandanes potrebujemo vsi, še posebej otroci.

Številne študije v šolskih vrtovih so ugotovile, da učenci, ki gojijo ekološko pridelano svežo zelenjavo in sadje, ne samo da povečajo svojo porabo pri zelenjavi doma, ampak tudi izboljšajo njihovo sposobnost prepoznavanja novih sadežev, zelišč in zelenjave ter razvijajo znanje o tem, kako jih gojiti.

  • kopati po zemlji in se umazati.
  • opazovati naravo pri delu in igranju.
  • se učiti spoštovanja do Zemlje.
  • raziskovanje vseh čutil: dotakniti se rastlin različnih tekstur; vohati čudovite arome; okusiti okuse; poslušati zvoke naravne simfonije in pašnja oči na neverjetni paleti barv, oblik in vedno spreminjajočih užitkov.
  • povezovati se z virom naše hrane.
  • in veliko več

Preko vrta otroci pridobijo razumevanje ekosistemov, poznavanje o izvoru hrane ter poznavanje rastlinskih in živalskih ciklov. Vrt angažira učence z zagotavljanjem dinamičnega okolja, v katerem lahko opazujejo, odkrivajo, eksperimentirajo, negujejo naravo in se učijo. Je živi laboratorij, ki omogoča, da učenci znanje črpajo iz resničnih izkušenj, namesto primerov iz učbenikov in da postanejo aktivni udeleženci v učnem procesu.